Chişinău, oraş frumos


CHIŞINĂU, ORAŞ FRUMOS                                                                                                        img06851p

I. Chişinău, oraş frumos

Şi călare şi pe jos!

Chiar de mergi şi cu căruţa,

Şi-napoi cu săniuţa.

II. Chiar de mergi şi cu maşina

Până-ţi crapă toată şina!

Prin frumosul Chişinău

Nu-i vedea nimica rău!

III. Dintr-un sat atât de mic

Ai ajuns voinic!

Un oraş frumos şi mare,

Eşti la lume de mirare!

IV. Şi acuma creşti şi creşti,

Străzile îţi construieşti,

Casele-ţi împodobeşti

Şi de hram te pregăteşti!

V. Pe parcurs de ani şi ani

Ai avut şi mulţi duşmani!

Fiind chiar ocupat de rus,

Ai rămas cu capul sus.

VI. Din ruini te-ai ridicat,

Străzile le-ai asfaltat

În spaţiu te-ai deplasat

Şi în toate-ai avansat!

VII. Eşti oraşul meu iubit.

Ce demult te-am îndrăgit

Şi pe unde n-aş umbla

La tine m-aş înturna!

VIII. Căci aici e a mea vatră,

Care mi-a trecut prin soartă,

Şi aici e neamul meu,

În scumpul nostru Chişinău!

IX. Azi în zi de jubileu

Tu arăţi ca un flăcău!

Îmbrăcat în haine noi,

Cum e moda pe la noi!

X. Azi în zi de sărbătoare

Tu eşti cea mai scumpă floare!

Veşnică mirositoare

Şi nimica nu te doare!

XI. Fii aşa mereu, mereu!

În paza lui Dumnezeu!

De duşmani el te fereşte,

Dar şi lumea te iubeşte!

29.IX.1998

Autor, Constantin Andriuţă, dr. hab. în medicină, prof. univ., Om Emerit al Republicii Moldova

Aceste versuri le-am găsit întâmplător, ele nu au fost incluse în antologia Chişinăul în literatură, dar sunt dedicate oraşului Chişinău.

 

Lasă un comentariu