//
Colecţii, Interpreți, muzică populară, Uncategorized

Prezentare de carte: 101 cântece de acasă


coperta101 cântece de acasă, semnată de Arseni Botnaru a apărut la Chişinău, „Grafema Libris”, SRL, 2010. Cartea începe cu un fişier biografic despre Arseni Botnaru, care s-a născut la 31 octombrie 1950, în satul Şurele (actualmente Chetrosu), rl. Drochia, într-o familie de ţărani. În 1996 a fost înscris în „Lexiconul Enciclopedic” — (1460-1960) — „Interpreţi din Moldova”, autor Serafim Buzilă. Este membru al Uniunii Muzicienilor din Moldova. Începând cu anul 1995 şi până în prezent activează în cadrul ansamblului de cântece şi dansuri „Plai Moldovenesc” al Ministerului Afacerilor Interne în calitate de solist-vocalist. Prin decretele Preşedintelui Republicii Moldova Nr. 349 i s-a conferit titlul onorific „Maestru în Artă” – 1995 şi respectiv Nr. 1735-11 — ordinul „Gloria Muncii” – 2000. Conform ordinului Nr. 397 al Ministerului Afacerilor Interne a fost decorat cu Crucea „Pentru Merit” Clasa II — 2005. Discografie: Neamul nostru să trăiască, Cu dorul nu te pui, Eu mă uit în sat cu dor, Scrisoare tatălui, Suntem opt fraţi la părinţi, Cântă cucul în par de vie, Unde-i mamă, tinereţea mea, Drag îmi este mie toamna, Spune-mi tu copilărie, Când eram flăcău în sat, Tinerel m-am însurat, Am avut un băieţel, Frumos îi jocul la noi, La căsuţa între tei ş.a.

Apoi urmează 141 cântece (versuri, note muzicale) La mulţi ani, text: A. Botnaru; Roagă-te la Domnul; Am venit la casa voastră; La căsuţa dintre tei, text: Gr. Vieru; Te-am lăsat sătucul meu; La mulţi ani cu sănătate; Hopa, hopa cu bunelul; Când eram în sat odată; Patru boi cu lanţu-n coarne; Bun îi vinul rubiniu; Puişor străin; Ista-i joc pentru voinici; Cu dorul să nu te pui; Bate vântul, sună goarna; Aseară am cinstit iar, muz. A. Botnaru, text: P. Bechet; Doar să semene cu tine; Uşor, puiule uşor; Busuioc Moldovenesc; Mândruţo, sărutul tău; Creşti pădure şi te-ndeasă; Tinerel m-am însurat; Foicică din popnoare; La Nistru la mărgioară; Drag îmi este mie toamna; Să-mi cânţi cobzar, text: V. Mihailescu; Mai am un singur dor, muz.: Gh. Şorban, text: M. Eminescu; Pe lângă plopii fără soţi, muz.: Gh. Şorban, text: M. Eminescu; Deschide, deschide fereastra; Fă-ne, Doamne iar copii, muz.: N. Ionescu, text: C. D. Ticu; Ciobănaş cu trei sute de oi, muz.: M. Ludic, text: Pascal G. Alexandrescu; La mulţi ani să trăiţi; Nistrule, pe malul tău; Hai, Ileană la poiană; Seara scârţâia fântâna; Omul sfinţeşte locul, text: A. Botnaru; Cântă cucu-n par de vie; Visul lui Nicolae Sulac, muz. şi text: A. Botnaru; La casa cu poartă verde; Norocele de te-aş prinde; De-aş mai fi ce-am fost odată; Călătorule din drum; Păsărică, mută-ţi cuibul; Mare-i dealul de la moară; Dragu mi-i la joc; Am adus fratele acasă, text: A. Botnaru; Doină, dor şi omenie; Cine trece pe islaz?; Mi-o venit ordin să plec; Am o mândră ca o floare; Drag mi-i numele Maria; Într-o sâmbătă spre seară; Vântul bate, apa trece; Viaţa-i trecătoare; Pădure, pădure; La nunta cu zestre multă; Doamne, ce se face-n lume; Ce e omul pe pământ?, text: Vs. Cernei; De la primărie-n sus; Spune-mi codrule, text: Gh. Blănaru; Azi în sat e sărbătaore; De te-ntreabă un val de vânt; Ia veniţi cu noi la joc; Era luna lui cuptor, muz. şi text: A. Botnaru; Am avut un pui pe lume, muz. şi text: A. Botnaru; La o nuntă-n sat la noi, text: I. Gheorghiţă; Omule, cu caii buni; Aşa-i românul; Ştii tu, Codrule, ce ştii, text: V. Galaicu; Anii nu se mai întors, text: D. Matcovschi; Măi, Marie Mărioară; Spune-mi, tu, copilărie; Ea vine de la moară, muz.: M. Oţel, text: G. Coşbuc; De-aş avea zile mai multe; Măiculiţă, scump-mi eşti, text: Gh. Furdui; La hanul de la răscruce; Satule, vatră frumoasă; Anii trec, se duc de-a rândul; Astăzi e clacă la noi; A crescut copii măicuţa; La vatra părinţilor; Vântule de primăvară; Neamul să trăiască, text: L. Ungureanu; Frumos îi jocul la noi; De când mândra a plecat; Du-mă, du-mă dorule; Nu sânt bolovan pe drum; Când am plecat la armată; Mândruţă, de dragul tău; Nisporeanca; Hai la hora mare; Mâine toţi recruţii pleacă; Ţine, Doamne, vara lungă; Crenguţă verde de crin; Ia, spune-mi, leliţo floare; Zi-i bade, cu fluiera; Unde-i, mamă tinereţea?; De când mândra mă iubeşte; Lung îi drumul şi cotit; Când era să moară Ştefan, text: Şt. O. Iosif; Pune, Doamne dragoste-ntre fraţi, text: G. Furdui; Omule, nu întîmplarea; După aceste cântece urmează 16 pagini cu fotografii (arborele genealogic, familia, am făcut şi eu armată, amintiri de la ansamblul „Veselia”, am şi eu un hobby, cu colegii de scenă, pe cînd eram profesor şi dirijor de cor, Toamna – ora nunţilor, casete, 4 discuri gigante, CD-uri) cu aceasta se încheie cartea: 101 cântece de acasă. Discuri CD

Casete

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Categorii

