//
Compozitori

Burlea Vlad, compozitor


Vlad Burlea(născut 1.03.1957)

S-a născut la Bravicea, Călăraşi. A absolvit Conservatorul de Stat „Gavriil Musicescu”, clasa de compoziţie a profesorului Gheorghe Mustea (1992). În 1998-2002 a fost director al Colegiului de Muzică „Ştefan Neaga” din Chişinău, profesor de obiecte muzical-teoretice.

Este membru al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din Moldova (din 1994), precum şi al Asociaţiei Moldoveneşti de Muzică Contemporană. Membru al Consiliului de conducere al UCMM, secretar responsabil (din 2004).

Semnează creaţii corale, vocale şi instrumentale de cameră, muzică de teatru şi film. În ultimii 20 de ani a scris muzică pentru mai mult de 20 filme şi spectacole dramatice inclusiv cele radiofonice. Lucrările compozitorului au fost interpretate şi înregistrate în ţară, inclusiv în cadrul Festivalului Internaţional „Zilele Muzicii Noi”, şi în străinătate. Laureat al Concursului de compoziţie al Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor din Moldova (1999, 2005).

Muzică vocal-simfonică:

Mărturiile calvarului: cantată în 3 părți (Apără-ne Doamne; Ce este adevărul?; La steaua), pentru altino, declamator, cor mixt și orchestră simfonică, texte liturgice, de A. Burac, Mihai Eminescu (1997); Oră eternă: cantată în 3 părți, prolog și epilog (Prolog [Noaptea], Delir, Vis, Dezmăţ, ; Epilog [Glosă], pentru solişti, cor mixt şi orchestră simfonică,  versuri de M. Eminescu şi ale contemporanilor săi (2002).

Muzică corală:

Floare albastră, pentru cor de copii, versuri de Vasile Romanciuc (1987); Lăcrimioare: ciclu pentru cor mixt a cappella, versuri de Vasile Alecsandri (1995); Şi va fi atât de simplu, pentru cor mixt a cappella, versuri de Anatol Codru (2001); Lumină şi umbră, pentru cor mixt a cappella, versuri de Karol Woityla (2001); Plugul e ca pasărea, pentru cor mixt a cappella, versuri de Anatol Codru (2006).

Muzică de cameră instrumentală:

Dans popular, pentru vioară şi pian (1987); 2 piese pentru pian (Răzăşeasca; Fantasme) (1988); 7 strofe arhaice, pentru vioară şi violă (1992); Suită în 5 părţi, pentru cvartet de coarde (1994); Vers, pentru orchestră de cameră (2000); Paris: vals pentru acordeon şi grup instrumental (1994); Fantezia in C, pentru violoncel solo (1996); Existenţe, în 2 mişcări (Labirint; Umbre), pentru ansamblu instrumental (1997); Jackpot pentru pian solo (1999).

Muzică de cameră vocală:

Ecou de veche romanţă, pentru voce şi pian, versuri de Vasile Romanciuc (1986); Dor, pentru voce şi pian, versuri de Vasile Romanciuc (1987); Monologuri latente: ciclu din 3 piese (Tăcerea, Interior, Oglindă) pentru mezzosoprană şi pian, versuri de Vlad Druc (1995-1998); Que fais tu, mon coeur, pentru voce şi pian, versuri de Galina Furdui, trad. de Gheorghe Chiriţa (în franceză) (1995); Rugăciune, pentru voce şi pian, versuri de Mihai Eminescu (1995); O, mamă: romanță pentru voce și pian, versuri de Mihai Eminescu (2000).

Muzică electroacustică (pentru instrumente electronice):

Delir: muzică electroacustică, pentru bandă magnetică şi sintezator (1995); Genesis et aeternum: muzică electroacustică, pentru bandă magnetică şi sintezator (1997); Poezis (Glosă): muzică electroacustică, pentru bandă magnetică, sintezator şi declamator, versuri de Mihai Eminescu (1998).

Sursă: Ciobanu-Suhomlin, Irina. Burlea, Vlad. În: Ciobanu-Suhomlin Irina. Repertoriul al creației muzicale din Republica Moldova: ultimele două decenii ale sec. XX. Ch., 2006, p. 45-50.

Anunțuri

Discuție

Niciun comentariu până acum.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Categorii

%d blogeri au apreciat asta: